Kopenhag 24 Haziran 2026
ABD’nin bağımsızlığının 250. yılı dolayısıyla Danimarka’daki ABD Büyükelçiliği tarafından 24 Haziran’da düzenlenecek resmi kutlama programına Danimarka Başbakanı Mette Frederiksen katılmayacak.
Başbakan Frederiksen’in davete teşekkür ederek katılım göstermeme kararı aldığı bildirildi. Danimarka hükümetini etkinlikte Dışişleri Bakanı Lars Løkke Rasmussen’in temsil etmesi bekleniyor.
Kararın gerekçesi konusunda resmi bir açıklama yapılmazken, gelişme Danimarka ile ABD arasındaki ilişkilerin son dönemde özellikle Grönland konusu nedeniyle yakından takip edildiği bir dönemde geldi.
ABD, bu yıl kuruluşunun 250. yılını dünyanın birçok ülkesinde düzenlenen etkinliklerle kutluyor. Kopenhag’daki ABD Büyükelçiliği’nde gerçekleştirilecek programın da diplomatik çevrelerin yoğun katılımıyla gerçekleşmesi bekleniyor.
Öte yandan Danimarka hükümeti, ABD ile savunma, güvenlik ve dış politika alanlarındaki iş birliğini sürdürürken, son aylarda iki ülke arasında özellikle Grönland’ın geleceğine ilişkin tartışmalar zaman zaman diplomatik gündemin üst sıralarında yer aldı.
Kaynak: Danimarka basını
